Regulamin serwisu Justsend

w wersji obowiązującej z dnia 01.04.2025 roku

POSTANOWIENIA OGÓLNE

§ 1

  1. Niniejszy regulamin (dalej zwany "Regulaminem") określa zasady oraz warunki korzystania z usług świadczonych drogą elektroniczną przez Digital Virgo Polska Sp. z o.o. (zwaną dalej "Digital Virgo"), z siedzibą w Warszawie (Al. Jana Pawła II 22, 00-133 Warszawa), zarejestrowaną w Sądzie Rejonowym dla m.st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0001068391, NIP: 527-23-17-216, Regon: 016750310, z kapitałem zakładowym w wysokości 500.000,00 PLN, e-mail: pomoc@justsend.pl, za pośrednictwem Serwisu Justsend (pojęcie zdefiniowane poniżej) dostępnego pod adresem www.justsend.pl.
  2. Niniejszy Regulamin dostępny jest na Stronie Serwisu (pojęcie zdefiniowane poniżej).
  3. Usługobiorca zobowiązany jest do zapoznania się z treścią niniejszego Regulaminu oraz do przestrzegania jego postanowień.
  4. Digital Virgo może zaproponować Usługobiorcy, którego staż i aktywność w zakresie korzystania z Serwisu będą to uzasadniały, zawarcie umowy regulującej indywidulane ustalone warunki współpracy Stron w ramach Serwisu Justsend.

§ 2

Ilekroć w niniejszym Regulaminie używane są poniższej wskazane terminy, należy przez nie rozumieć:
Bramka SMS - rozwiązania technologiczne, umożliwiające Usługobiorcom samodzielne przeprowadzanie Wysyłek SMS poprzez: wybór odbiorcy, określenie treści przekazu oraz zainicjowanie przesyłu informacji;
CSIRT NASK – Zespół Reagowania na Incydenty Bezpieczeństwa Komputerowego;
Dostawca - dostawca bramki SMS, usług internetowych, telekomunikacyjnych, z którym Digital Virgo współpracuje w celu świadczenia usług dostępnych w Serwisie Justsend;
Dzień roboczy - oznacza każdy dzień inny niż sobota, niedziela czy dzień ustawowo wolny od pracy w Polsce;
Generowanie sztucznego ruchu - wysyłanie lub odbieranie komunikatów lub połączeń głosowych w sieci telekomunikacyjnej z wykorzystaniem urządzeń telekomunikacyjnych lub programów, których celem nie jest skorzystanie z usługi telekomunikacyjnej, lecz ich zarejestrowanie na punkcie połączenia sieci telekomunikacyjnych lub przez systemy rozliczeniowe;
Konto – indywidulany profil Usługobiorcy stworzony w Serwisie Justsend, po dokonaniu Rejestracji;
Operator – podmiot, który wykonuje działalność gospodarczą polegającą na dostarczaniu sieci telekomunikacyjnych, udogodnień towarzyszących lub świadczeniu usług telekomunikacyjnych w sieci ruchomej;
Podmiot publiczny – podmiot publiczny wskazany w art. 2 pkt 11 Ustawy o zwalczaniu nadużyć;
Punkty – nabywane przez Usługobiorcę punkty służące do rozliczeń za realizację Wysyłek w Serwisie; Punkty nie stanowią pieniądza elektronicznego i nie mogą być wykorzystywane w inny sposób niż określony w niniejszym Regulaminie;
Rejestracja - podanie danych identyfikacyjnych Usługobiorcę oraz dokonanie pozostałych czynności niezbędnych do utworzenia konta Usługobiorcy w Serwisie Justsend;
RODO - Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE;
Serwis Justsend/Serwis – system przeznaczony do Wysyłki Wiadomości przez Usługobiorcę do wybranego Użytkownika Końcowego oraz odbioru Wiadomości SMS przesyłanych do Usługobiorcy od Użytkownika Końcowego, udostępniany drogą elektroniczną;
Smishing – wysłanie Wiadomości SMS, w której nadawca podszywa się pod inny podmiot w celu nakłonienia odbiorcy tej Wiadomości SMS do określonego zachowania, w szczególności przekazania danych osobowych, niekorzystnego rozporządzenia mieniem, otwarcia strony internetowej, inicjowania połączenia głosowego lub instalacji oprogramowania;
Strona Serwisu – strona www.justsend.pl, na której dostępny jest Serwis;
Strona/Strony – Digital Virgo lub Usługobiorca w zależności od kontekstu;
Umowa – umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną dostępnych w Serwisie Justsend zawarta pomiędzy Usługobiorcą a Digital Virgo, której warunki określa niniejszy Regulamin oraz Umowa powierzenia danych osobowych;
Umowa powierzenia danych osobowych – umowa na podstawie której Usługobiorca powierza Digital Virgo przetwarzanie danych osobowych w zakresie i w celu niezbędnym do świadczenia usług dostępnych w Serwisie, o treści zawartej w § 19 Regulaminu;
Usługobiorca - osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową, która zawarła Umowę z Digital Virgo lub Podmiot publiczny, który zawarł Umowę z Digital Virgo, z zastrzeżeniem, iż w przypadku osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą, Umowa może zostać zawarta wyłącznie w celu związanym bezpośrednio z prowadzoną przez tą osobę działalnością gospodarczą lub zawodową;
Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r o świadczeniu usług drogą elektroniczną;
Ustawa o zwalczaniu nadużyć – ustawa z dnia 28 lipca 2023 r. o zwalczaniu nadużyć w komunikacji elektronicznej;
Użytkownik – osoba fizyczna, która została upoważniona przez Usługobiorcę do logowania się i korzystania z dostępnych w Serwisie usług w imieniu Usługobiorcy (w tym także Usługobiorca będący osobą fizyczną prowadzącej działalność gospodarczą);
Użytkownik Końcowy - odbiorca, do którego kierowana jest Wysyłka;
Wiadomość – Wiadomość SMS lub Wiadomość VMS, która została utworzona przez Usługobiorcę w celu jej wysłania do Użytkownika Końcowego z wykorzystaniem Serwisu Justsend lub Wiadomość SMS, która została przyjęta i przetwarzana z wykorzystaniem Serwisu Justsend;
Wiadomość SMS – krótka wiadomość tekstowa przesyłana za pomocą sieci telefonii komórkowej;
Wiadomość VMS - wiadomość testowa przekonwertowana na połączenie głosowe przesyłana za pomocą sieci telefonii komórkowej;
Wzorzec Wiadomości – wzorzec Wiadomości SMS wyczerpującej znamiona Smishingu, stworzony przez CSIRT NASK;
Wykaz integratorów SMS - wykaz integratorów usług SMS dla podmiotów publicznych, o którym mowa w art. 14 Ustawy o zwalczaniu nadużyć prowadzony przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej;
Wykaz nadpisów podmiotów publicznych – wykaz nazw i ich skrótów zastrzeżonych dla Podmiotów publicznych jako nadpis wiadomości pochodzącej od tego Podmiotu publicznego oraz wariantów tych nazw i skrótów, mogących wprowadzać odbiorcę w błąd co do pochodzenia wiadomości od Podmiotu publicznego prowadzony przez CSIRT NASK oraz udostępniony na swojej stronie internetowej CSIRT NASK;
Wysyłka/Wysyłka Wiadomości – wysyłka Wiadomości SMS lub Wiadomości VMS.

§ 3

  1. Serwis Justsend udostępnia Usługobiorcom możliwość dokonywania samodzielnych Wysyłek na wskazane przez Usługobiorców numery telefonów komórkowych (numery MSISDN) działające w sieciach Operatorów (dostępnych w Serwisie), możliwość odbioru przez Usługobiorców Wiadomości SMS od Użytkowników Końcowych a także możliwość zarzadzania Kontem oraz Wysyłkami.
  2. Serwis Justsend działa w oparciu o Bramkę SMS, umożliwiającą Usługobiorcom samodzielne przeprowadzanie Wysyłek poprzez: wybór odbiorcy, określenie treści przekazu oraz zainicjowanie przesyłu informacji. Dostawcą Bramki SMS jest Digital Virgo.
  3. Niniejszy Regulamin nie uprawnia Usługobiorcy do dowolnego wykorzystywania nazw, znaków towarowych, nazw domen internetowych, adresów URL oraz jakichkolwiek innych znaków identyfikujących Serwis za wyjątkiem sytuacji, gdy zgoda na ich wykorzystanie zostanie wyrażona przez Digital Virgo w formie pisemnej lub dla celów publikacji ograniczonych do informacji o korzystaniu przez Usługobiorcę z Serwisu Justsend.
  4. Usługobiorca powinien we własnym zakresie zapewnić spełnienie następujących minimalnych wymagań technicznych: w celu korzystania z Serwisu posiadać komputer lub inne urządzenie z zainstalowanym oprogramowaniem pozwalającym na przeglądanie stron internetowych (w szczególności: Internet Explorer w wersji 9, Firefox 4, Chrome 10), oraz dostęp do sieci Internet, a także w celu dokonania Rejestracji, założenia Konta i korzystania z niego Usługobiorca powinien posiadać aktywny adres poczty elektronicznej (e-mail) oraz numer telefonu komórkowego działający w sieci jednego z działających na polskim rynku Operatorów. Dodatkowo korzystanie z Serwisu wymaga włączonej obsługi JavaScript, cookies oraz sesji.

ZASADY KORZYSTANIA Z SERWISU JUSTSEND

§ 1

Rejestracja Konta w Serwisie i zawarcie Umowy

  1. Korzystanie z Serwisu wymaga uprzedniej Rejestracji na Stronie Serwisu poprzez podanie danych (w tym danych osobowych) określonych w formularzu rejestracyjnym a także potwierdzenia zapoznania się niniejszym Regulaminem oraz akceptację jego postanowień.
  2. Rejestracja w Serwisie wymaga także:
  3. potwierdzenia przez przyszłego Usługobiorcę poprawności podanych danych przez kliknięcie w link przesłany przez Digital Virgo na adres e-mail podany przez przyszłego Usługobiorcę w formularzu rejestracyjnym,
  4. weryfikacji numeru telefonu podanego w formularzu rejestracyjnym poprzez wpisanie kodu PIN przesłanego na numer telefonu podany w formularzu rejestracyjnym.
  5. Dokonanie Rejestracji w Serwisie nie jest równoznaczne z zawarciem Umowy. Umowa zostaje zawarta po dokonaniu Rejestracji z chwilą łącznego spełnienia następujących warunków:
  6. przesłania na adres e-mail: pomoc@justsend.pl z adresu e-mail podanego w formularzu rejestracyjnym niniejszego Regulaminu podpisanego przez przyszłego Usługobiorcę (osobę lub osoby upoważnione do reprezentowania) kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym, przy czym w przypadku, gdy osoba reprezentująca nie jest wpisana do rejestru (KRS/CEDiG) przyszłego Usługobiorcy, należy także przesłać ważne pełnomocnictwo, podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym przez osobę lub osoby upoważnione do reprezentowania przyszłego Usługobiorcy wpisaną/-e do rejestru,
  7. pozytywnej weryfikacji tożsamości przyszłego Usługobiorcy, przy czym weryfikacja zostanie dokonana nie później niż w ciągu 5 Dni roboczych dni od dnia Rejestracji w Serwisie, pod warunkiem dostarczenia przez przyszłego Usługobiorcę wszystkich niezbędnych dokumentów.
  8. Dodatkowo w przypadku gdy przyszły Usługobiorca zawiera Umowę w celu realizacji Wysyłek Wiadomości w imieniu i na rzecz Podmiotu Publicznego, zobowiązany jest on do przesłania na adres e-mail: pomoc@justsend.pl z adresu e-maila podanego w formularzu rejestracyjnym dokumentu/-ów z którego/-ych wynika umocowanie do działania w imieniu i na rzecz danego Podmiotu Publicznego (tj. do realizacji Wysyłek Wiadomości) wraz ze wskazaniem numeru REGON danego Podmiotu Publicznego (np.: kopia stosownego pełnomocnictwa szczególnego, kopia umowy z Pomiotem Publicznym, z której wynika takie uprawnienie, oświadczenie Usługobiorcy oraz Podmiotu Publicznego potwierdzającego uprawnienie Usługobiorcy do wysyłania Wiadomości w imieniu i na rzecz tego Podmiotu Publicznego). W przypadku wygaśnięcia umocowania Usługobiorcy do realizacji Wysyłek Wiadomości w imieniu i na rzecz Podmiotu Publicznego, Usługobiorca jest zobowiązany niezwłocznie, jednak w terminie nie dłuższym niż 1 Dzień roboczy, poinformować o tym Digital Virgo drogą elektroniczna na adres e-mail: pomoc@justsend.pl.
  9. Digital Virgo zastrzega sobie prawo do weryfikacji danych podanych przy Rejestracji, tożsamości Usługobiorcy/przyszłego Usługobiorcy, jego reprezentantów, Użytkowników, ich statusu prawnego czy prawa Usługobiorcy/przyszłego Usługobiorcy do realizacji Wysyłek Wiadomości w imieniu i na rzecz Podmiotu Publicznego. Usługobiorca/przyszły Usługobiorca zobowiązany jest dostarczyć wszelkie żądane przez Digital Virgo informacje czy dokumenty odnoszące się do identyfikacji tożsamości Usługobiorcy/przyszłego Usługobiorcy, jego reprezentantów, Użytkowników, ich statusu prawnego czy statusu przedsiębiorcy czy prawa do realizacji Wysyłek Wiadomości w imieniu i na rzecz Podmiotu Publicznego. W przypadku negatywnej weryfikacji dokonana zostanie blokada Konta Usługobiorcy w Serwisie do czasu pozytywnego wyniku przedmiotowej weryfikacji albo nie zostanie zawarta Umowa z przyszłym Usługobiorcą.   
  10. Umowa może zostać zawarta wyłącznie z przedsiębiorcami oraz Podmiotami Publicznymi. Dodatkowo, przedsiębiorca będący osobą fizyczną może zawrzeć Umowę wyłącznie, jeżeli jest ona bezpośrednio związana z prowadzoną przez niego działalnością gospodarczą i posiada dla niego charakter zawodowy.
  11. Digital Virgo zastrzega sobie prawo do odmowy ponownego zawarcia Umowy lub ponownej Rejestracji w Serwisie Usługobiorcy, którego Konto w Serwisie zostało uprzednio zablokowane lub zamknięte przez Digital Virgo lub w stosunku, do którego nastąpiło zawieszenie świadczenia usług w ramach Serwisu z powodów, o których mowa w niniejszym Regulaminie.
  12. Digital Virgo zastrzega, iż podany w procesie Rejestracji Konta numer telefonu oraz adres e-mail stanowią dane służące do kontaktu z Usługobiorcą w sprawach związanych z realizacją Umowy. Do chwili wskazania nowych danych kontaktowych, za obowiązujące w kontaktach z Usługobiorcą uważa się dane wskazane przy Rejestracji.
  13. W Serwisie istnieje możliwość dodawania kolejnych Użytkowników Konta. Usługobiorca zobowiązany jest zapewnić, aby każdy Użytkownik zapoznał się z treścią niniejszego Regulaminu a także zobowiązał się do przestrzegania jego postanowień. Usługobiorca jest w odpowiedzialny za wszelkie działania i zaniechania Użytkowników.
  14. Usługobiorca a także każdy Użytkownik zobowiązany jest do nieudostępniania loginu i hasła do Konta osobom trzecim oraz zachowania ich w tajemnicy w celu uniemożliwienia osobom trzecim nieuprawnionego dostępu do Konta w Serwisie, a także zobowiązany jest zgłaszać niezwłocznie Digital Virgo utratę, kradzież oraz uzyskanie przez osoby nieuprawnione jego loginu lub hasła pocztą elektroniczną lub telefonicznie. Digital Virgo nie ponosi odpowiedzialności za skutki posługiwania się loginem lub hasłem przez osobę nieuprawnioną powstałe w wyniku okoliczności niezależnych od Digital Virgo.
  15. W przypadku zgubienia lub zapomnienia hasła do Konta, Usługobiorca/Użytkownik powinien skorzystać z opcji ,,zrestartuj hasło", udostępnionej na stronie logowania na Stronie Serwisu.
  16. Bez wyraźnej uprzedniej zgody Digital Virgo, Usługobiorca nie jest uprawniony do dokonania cesji Konta ani do udzielenia dostępu do Konta innemu podmiotowi.

§ 5

Zasady dotyczące Wysyłek

  1. Wysyłki są realizowane od godz. 8:00 do godz. 22:00. W uzasadnionych przypadkach istnieje możliwość realizowania Wysyłek całodobowo. Wniosek dotyczący realizacji Wysyłek całodobowo wraz z uzasadnieniem należy przesłać poprzez formularz kontaktowy udostępniony po zalogowaniu się do Konta bądź poprzez wiadomość e-mail na adres: pomoc@justsend.pl, przy czym odmowa Digital Virgo nie uprawnia Usługobiorcy do wnoszenia przeciwko Digital Virgo jakichkolwiek roszczeń z tego tytułu.
  2. Wysyłki realizowane są w godzinach wybranych przez Usługobiorcę, z zastrzeżeniem ust. 1 powyżej a także faktycznych możliwości Digital Virgo (tj. m.in. z uwzględnieniem wcześniej dokonanych przez innych Usługobiorców zleceń Wysyłek, liczby Wiadomości wchodzących w zakres jednej Wysyłki, liczby aktualnie dostępnych bramek SMS). Wysyłka może ulec opóźnieniu ze względu na okoliczności niezależne od Digital Virgo, w tym m.in. w przypadku czasowych ograniczeń przepustowości systemu, kolejek wynikających z wcześniej złożonych zleceń, działań lub zaniechań Dostawców, awarii sieci informatycznej lub telekomunikacyjnej.
  3. W przypadku braku możliwości realizacji całości lub części Wysyłki w dniu złożenia zlecenia przez Usługobiorcę (tj. Wiadomości o statusie Niewysłane), odpowiednia liczba Punktów, która została pobrana za realizację takiej Wysyłki zostaje automatycznie zwrócona na Konto Usługobiorcy.
  4. Digital Virgo nie gwarantuje dostarczenia Wiadomości do Użytkownika Końcowego. Wysyłki są realizowane bez względu na okoliczności faktyczne uniemożliwiające dostarczenie Wiadomości, leżące po stronie Użytkownika Końcowego lub Operatora obsługującego sieć, w której działa dany numer MSISDN, takie jak m.in. wyłączony telefon, brak zasięgu, blokada połączeń przychodzących, nieistniejący numer MSISDN, przepełniona skrzynka odbiorcza.
  5. Wysyłka powinna odpowiadać następującym kryteriom:
  6. jednoczęściowa Wiadomość SMS może składać się maksymalnie z 160 znaków lub 70 znaków, jeśli z polskimi literami / znakami specjalnymi;
  7. wieloczęściowa Wiadomość SMS składająca się minimum z dwóch części (maksymalnie siedmiu) nie może przekroczyć 1071 znaków bez polskich liter oraz 469 znaków z polskimi literami, która liczona jest wg. wzoru:
  8. bez znaków specjalnych: liczba części Wiadomości SMS (większa od 1) = ilość znaków /153;
  9. ze znakami specjalnymi: liczba części Wiadomości SMS (większa od 1) = ilość znaków / 67.

Wynik należy zaokrąglić w górę do najbliższej liczby całkowitej.

  1. jednoczęściowa Wiadomość VMS może składać się maksymalnie z 160 znaków (z polskimi literami / znakami specjalnymi);
  2. wieloczęściowa Wiadomość VMS składająca się minimum z dwóch części (maksymalnie trzech) nie może przekroczyć 459 znaków, która liczona jest wg. wzoru:
  3. bez znaków specjalnych: liczba części Wiadomości VMS (większa od 1) = ilość znaków /153;
  4. ze znakami specjalnymi: liczba części Wiadomości VMS (większa od 1) = ilość znaków / 153. Wynik należy zaokrąglić w górę do najbliższej liczby całkowitej.
  5. Znaki specjalne - znaki nie zawarte w poniższej liście:

@£$¥eeuióę00A3_A{}\[~]|/£ffil3E!"#«%&'()*+ , - ./ :;< =>?0123456789ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZabcdefghijk lmnopqrstuvwxyzAÓŃU§ia-zaónua oraz spacja liczone są jak 2 znaki.
Ponadto znaki należące do zbioru znaków: '|', 'A', '€','{','}','[',']', '\','~' zakodowane są na 2 znakach gdzie znaki A { } [] ~ \ | € oraz enter liczone są jak 2 znaki.

  1. Wysyłka realizowana jest z zachowaniem wymaganych przez prawo oraz Operatorów lub Dostawców zasad ochrony Użytkowników Końcowych;
  2. zakazane jest używanie słów zarówno w treści jak i nadpisie Wiadomości:
  3. powszechnie uznanych za obraźliwe, wulgarne, nieprzyzwoite czy też zniesławiające, oszczercze,
  4. stanowiących nazwy zastrzeżone do używania przez określone podmioty (słowne znaki towarowe, nazwy własne, nazwiska itp.), chyba, że Usługobiorca dysponuje tytułem prawnym do ich używania;
  5. zakazane jest stosowanie w nadpisie lub treści Wiadomości numerów SMS, MMS i IVR Premium, jak również numerów telefonów (numerów MSISDN), za wyjątkiem numeru MSISDN Usługobiorcy, podanego w danych rejestracyjnych lub innego numeru należącego do Usługobiorcy np.: numeru infolinii Usługobiorcy,
  6. zakazane jest promowanie (rozumiane jako przekazywanie jakichkolwiek informacji dotyczących produktów lub usług, o których mowa w niniejszym punkcie) lub odwoływały się do:
  7. serwisów, usług lub produktów przeznaczonych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa wyłącznie dla osób pełnoletnich, o charakterze erotycznym czy pornograficznym, dotyczących lub związanych z produktami alkoholowymi, tytoniem, produktami leczniczymi, usługami medycznymi, bronią, a także substancjami, których produkcja, rozpowszechnianie, reklamowanie jest zabronione przez prawo,
  8. hazardu,
  9. serwisów, usług lub akcji o charakterze charytatywnym,
  10. zakazana jest Wysyłka Wiadomości, których treść nawołuje lub propaguje nienawiść lub nietolerancję na jakimkolwiek tle, przemoc, prześladowania innych osób lub inne nielegalne działania bądź zachowania,
  11. zakazana jest Wysyłka, nadpis lub treści Wiadomości, która może wprowadzać Użytkowników Końcowych w błąd lub powodować prawdopodobieństwa wprowadzenia w błąd przez brak precyzji, dwuznaczność lub w inny sposób czy która może wywoływać u odbiorcy niepokój, poczucie zagrożenia, strachu lub lęku,
  12. zakazana jest Wysyłka stanowiąca Generowania Sztucznego Ruchu lub Smishing,
  13. zakazana jest Wysyłka przez Usługobiorców nie będące Podmiotami Publicznymi z nadpisu zawierającego zwrot #RP,
  14. zakazana jest Wysyłka Wiadomości dla celów przesyłania informacji handlowej w rozumieniu Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, w tym marketingu bezpośredniego, bez uzyskania uprzedniej stosownej zgody Użytkownika Końcowego,
  15. zakazana jest Wysyłka, nadpis lub treści Wiadomości, która narusza postanowienia niniejszego Regulaminu, przepisy obowiązującego prawa, dobre obyczaje lub jakichkolwiek prawa osób trzecich, w tym praw własności intelektualnej lub dóbr osobistych osób trzecich.
  16. Usługobiorca przyjmuje do wiadomości oraz akceptuje, że zarówno nadpisy jaki i treści Wiadomości będą podlegać automatycznemu filtrowaniu pod kątem ich zgodności z postanowieniami niniejszego Regulaminu lub przepisami obowiązującego prawa, w szczególności przepisami Ustawy o zwalczaniu nadużyć jak również, że nadpisy oraz treści Wiadomości niezgodne z postanowieniami Regulaminu oraz przepisami obowiązującego prawa będą blokowane. Usługobiorca przyjmuje także do wiadomości oraz akceptuje, iż Wysyłka zablokowania na skutek automatycznego filtrowania, podlegać będzie weryfikacji przez Digital Virgo, przy czym weryfikacja przeprowadzana będzie w Dni robocze, w godzinach 9:00-16:00.

§ 6

Rozliczenia

  1. W celu realizacji Wysyłki, Usługobiorca powinien dokonać zasilenia Konta w Serwisie Punktami, z zastrzeżeniem postanowień ust. 2 poniżej.
  2. Po zawarciu Umowy Usługobiorcy przyznawany jest pakiet bezpłatnych Punktów. Ilość przyznanych Punktów w ramach bezpłatnego pakietu widoczna jest po zalogowaniu do Konta Usługobiorcy.
  3. Zasilenia Konta Punktami można dokonać:
  4. przed wstawieniem zlecenia realizacji Wysyłki w Serwisie (bez określania liczby Wiadomości, które Usługobiorca zamierza wysłać dzięki Punktom) lub
  5. po wstawieniu zlecenia Wysyłki w Serwisie (w celu realizacji wysyłki określonej przez Usługobiorcę liczby Wiadomości),

przy czym realizacja Wysyłki jest możliwa pod warunkiem dostępności na Koncie odpowiedniej ilości Punktów lub po skutecznym zasileniu Konta Punktami.

  1. Przeliczenie Punktów następuje według następującego przelicznika: 1 grosz netto = 1 Punkt.
  2. Zasilenie Konta Punktami można dokonywać poprzez system płatności on-line, obsługiwany przez operatora płatności dostępnego w Serwisie Justsend, kwotą wymaganą do zasilenia Konta określoną liczbą Punktów. Zasilenia Konta Punktami można dokonywać także za pośrednictwem przelewu bankowego po uprzednim wygenerowaniu faktury proforma po zalogowaniu się do Konta Usługobiorcy. Digital Virgo nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek opłaty, prowizje lub inne dodatkowe koszty jakimi zostanie obciążony Usługobiorca przez swój bank lub operatora płatności, w związku z transakcją ani za jakiekolwiek zakłócenia w działaniu systemu bankowego lub operatora płatności.
  3. Z chwila zaksięgowania płatności wygenerowana zostanie faktura. Faktura zostanie przesłana drogą elektroniczna na adres e-mail Usługobiorcy podany w formularzu rejestracyjnym, a także będzie w każdym czasie dostępna do pobrania po zalogowaniu do Konta Usługobiorcy.
  4. Ilość aktualnie dostępnych Punktów na Koncie a także minimalna kwota zasilenia Konta widoczna jest po zalogowaniu do Konta Usługobiorcy.
  5. Usługobiorca, realizując Wysyłki, wykorzystuje zgromadzone na koncie Punkty według cen obowiązujących w dniu realizacji danej Wysyłki. Aktualne ceny wyrażone w Punktach wymaganych do wysłania określonej liczby Wiadomości w danym dniu dostępne są po zalogowaniu do Konta.
  6. Każda Wiadomość wysłana w ramach Wysyłki automatycznie pomniejsza liczbę Punktów dostępnych na Koncie Usługobiorcy, niezależnie od tego, czy Wiadomość SMS została dostarczona do Użytkownika Końcowego (tj. Wiadomości o statusie "doręczona", "niedoręczona" jak i o statusie "niepotwierdzona").

§ 7

Zobowiązania Usługobiorcy

  1. Usługobiorca zobowiązuje się do:
  2. przestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu a także obowiązujących przepisów prawa w szczególności dotyczących ochrony praw Użytkowników Końcowych, w tym przepisów ustawy o prawach konsumentów, ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów, ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym, ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, regulacji dotyczących ochrony danych osobowych, Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną czy Ustawy o zwalczaniu nadużyć;
  3. niegenerowania Sztucznego Ruchu, niedopuszczania się Smishingu;
  4. nieużywania nadpisu zawierającego zwrot #RP, chyba że Usługobiorca jest Podmiotem Publicznym,
  5. niestosowania nazw i ich skrótów oraz wariantów tych nazw i skrótów zastrzeżonych dla Podmiotów Publicznych w Wykazie nadpisów podmiotów publicznych, z wyjątkiem przypadku, w którym Usługobiorca jest Podmiotem Publicznym dla którego to dane nazwy i ich skróty czy warianty tych nazw i skrótów zastrzeżonych są w Wykazie nadpisów podmiotów publicznych;
  6. niewysyłania jakichkolwiek treści bez uprzedniej zgody Użytkowników Końcowych, w tym treści, które mogą zostać zakwalifikowane jako tzw. "spam", a także do zapewnienia, aby w każdym przypadku wysyłania Wiadomości dla celów przesyłania informacji handlowej w rozumieniu Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, w tym marketingu bezpośredniego, Usługobiorca dysponował stosowną zgodą Użytkowników Końcowych;
  7. zapewnienia, aby treści rozpowszechniane z wykorzystaniem Serwisu nie naruszały przepisów obowiązującego prawa, dobrych obyczajów ani jakichkolwiek praw Użytkowników końcowych lub osób trzecich, w tym praw własności intelektualnej dóbr osobistych Użytkowników Końcowych lub osób trzecich;
  8. zapewnienia by treść Wiadomości była wolna od wirusów, trojanów, robaków lub innego szkodliwego oprogramowania, w tym odnośników umożliwiających pobranie szkodliwego oprogramowania.
  9. Usługobiorca niniejszym oświadcza i zapewnia, iż Wysyłki realizowane są wyłącznie na numery MSISDN Użytkowników Końcowych, którzy wyrazili stosowne zgody na taką komunikacje a także, iż jest w posiadaniu takich zgód.
  10. Z uwagi na specyfikę działania Serwisu Justsend, w tym fakt, iż Digital Virgo jest wyłącznie dostawcą Bramki SMS a Usługobiorca samodzielnie przeprowadza Wysyłki, Usługobiorca ponosi wyłączną odpowiedzialność za zgodność Wysyłek z przepisami obowiązującego prawa oraz dobrymi obyczajami, w tym za treść wysyłanych Wiadomości oraz realizację Wysyłek w przypadkach braku stosownych zgód Użytkowników Końcowych, w szczególności zgód na wysyłanie Wiadomości dla celów przesyłania informacji handlowej, w tym marketingu bezpośredniego. Usługobiorca ponosi także odpowiedzialność za naruszenia praw Użytkowników Końcowych lub osób trzecich, w tym praw autorskich, praw do treści, informacji, danych oraz innych elementów stanowiących przedmiot ochrony prawnej zamieszczanych i rozpowszechnianych w Wysyłkach lub dóbr osobistych osób trzecich.
  11. W przypadku stwierdzenia lub uzasadnionego podejrzenia, iż Wysyłka (zlecona jak i zrealizowana) narusza lub może naruszać przepisy powszechnie obowiązującego prawa, postanowienia niniejszego Regulaminu lub dobre obyczaje, Digital Virgo zastrzega sobie prawo zatrzymania Punktów znajdujących się na Koncie Usługobiorcy, w celu zabezpieczenia kwot ewentualnych odszkodowań, kar, grzywien lub innych kosztów, jakie mogą być zasądzone lub nałożone na Digital Virgo z tytułu wystąpienia powyższych okoliczności oraz zaliczenia zatrzymanych kwot na poczet przedmiotowych kosztów.
  12. W przypadku stwierdzenia, iż Wysyłka (zlecona jak i zrealizowana) narusza przepisy powszechnie obowiązującego prawa, postanowienia niniejszego Regulaminu lub dobre obyczaje, Digital Virgo uprawniona będzie do żądania od Usługobiorcy zapłaty kary umownej w wysokości 20 zł za każdy rekord zlecony do wysłania lub wysłany w takiej Wysyłce z wykorzystaniem Serwisu, co nie wyłącza uprawnienia Digital Virgo do dochodzenia odszkodowania przewyższającego wysokość zastrzeżonej kary umownej na zasadach ogólnych. Kwota przedmiotowej kary umownej przeliczona na Punkty zgodnie z przelicznikiem, o którym mowa w § 6 ust. 4 Regulaminu może pomniejszyć liczbę Punktów zgromadzonych na Koncie danego Usługobiorcy.
  13. W przypadku wystąpienia Użytkowników Końcowych, osób trzecich lub innych uprawnionych podmiotów (w tym w szczególności Operatorów, Dostawców lub uprawnionych organów) z roszczeniami wynikającymi z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania przez Usługobiorcę zobowiązań, wynikających z niniejszego Regulaminu, jak również z tytułu naruszenia postanowień Regulaminu, w tym w szczególności z roszczeniami dotyczącymi faktu wysłania Wiadomości dla celów przesyłania informacji handlowej, w tym marketingu bezpośredniego w przypadku braku stosownej zgody lub dotyczącymi treści Wiadomości, lub odpowiednich przepisów prawa, Usługobiorca zobowiązuje się do wstąpienia w miejsce lub obok Digital Virgo do wszelkich postępowań toczących się z tego tytułu, podjęcia wszelkich działań zmierzających do odparcia takich roszczeń, zwolnienia Digital Virgo z odpowiedzialności z tytułu takich roszczeń, w tym do zaspokojenia wszelkich takich roszczeń, roszczeń regresowych Digital Virgo oraz do zwrotu zasądzonych od Digital Virgo odszkodowań, kosztów, grzywien i nawiązek, a także do pokrycia kar pieniężnych nałożonych na Digital Virgo przez uprawnione podmioty, a także kar umownych nałożonych przez Operatorów lub Dostawców (jak również odszkodowań przewyższających kary umowne).

§ 8

Blokada lub zamknięcie Konta, zawieszenie świadczenia usług

  1. Digital Virgo zastrzega sobie możliwość blokady lub zamknięcia Konta Usługobiorcy w Serwisie, jak również zawieszenia świadczenia usług w ramach Serwisu na rzecz Usługobiorcy, w przypadku:
  2. stwierdzenia lub uzasadnionego podejrzenia naruszenia lub możliwości naruszenia przez Usługobiorcę przepisów powszechnie obowiązującego prawa, w szczególności Ustawy o zwalczaniu nadużyć, postanowień niniejszego Regulaminu lub dobrych obyczajów;
  3. stwierdzenia lub uzasadnionego podejrzenia, że Usługobiorca przy Rejestracji podał nieprawdziwe dane;
  4. stwierdzenia lub uzasadnionego podejrzenia, iż działania lub zaniechania Usługobiorcy godzą lub mogą godzić w interesy lub dobry wizerunek Digital Virgo;
  5. stosowania lub podejrzenia stosowania rozwiązań technicznych umożliwiających obejście zasad odpłatności Wysyłek SMS realizowanych z wykorzystaniem Serwisu,
  6. na każde żądanie uprawnionych organów lub Operatorów lub Dostawców,
  7. wszczęcia postępowania sądowego, przygotowawczego lub przed organem administracji, a także przed innym uprawnionym organem, w związku z działaniem lub zaniechaniem Usługobiorcy w ramach Serwisu.
  8. Dodatkowo Digital Virgo zastrzega sobie możliwość blokady Konta Usługobiorcy w Serwisie lub zawieszenia świadczenia usług w ramach Serwisu w przypadku podejrzenia posługiwania się loginem i hasłem przez osobę nieuprawnioną, w szczególności w przypadku wpisania błędnego hasła przy próbie zalogowania na Konto z wykorzystaniem danego loginu.
  9. W przypadku powzięcia uzasadnionego podejrzenia o zdarzeniu zagrażającemu bezpieczeństwu Serwisu, Digital Virgo może czasowo zablokować dostęp do Serwisu lub zawiesić świadczenie usług w ramach Serwisu.
  10. O dokonywaniu blokady Konta lub jego zamknięciu a także o zawieszeniu świadczenia usług w ramach Serwisu w przypadkach, o których mowa powyżej, a jeśli jest to możliwe o ich przyczynach, Usługobiorca otrzyma powiadomienie na adres e-mail podany podczas Rejestracji Konta.
  11. W przypadku braku realizacji Wysyłek przez Usługobiorcę w Serwisie w ciągu 24 kolejnych okresów rozliczeniowych (miesięcy kalendarzowych), Digital Virgo może zacząć pomniejszać liczbę Punktów dostępnych na Koncie Usługobiorcy o wyrażoną w Punktach równowartość miesięcznej opłaty abonamentowej w wysokości 123 zł brutto za utrzymanie Konta (zgodnie z przelicznikiem, o którym mowa w § 6 ust.4 Regulaminu), a w przypadku braku Punktów na Koncie Digital Virgo może zlikwidować Konto. Przed skorzystaniem przez Digital Virgo z uprawnień, o których mowa w zdaniu poprzednim do Usługobiorcy zostanie wysłane powiadomienie, na adres e-mail podany podczas Rejestracji Konta, o rozpoczęciu pomniejszania liczby Punktów o wyrażoną w Punktach równowartość miesięcznej opłaty abonamentowej albo likwidacji Konta w sytuacji braku Punktów na Koncie w przypadku braku realizacji Wysyłek w Serwisie w ciągu kolejnych 60 dni, liczonych począwszy od dnia wysłania wiadomości e-mail. Punkty będą pomniejszane o równowartość opłaty abonamentowej z góry w terminie do trzeciego dnia roboczego danego miesiąca, w zależności co nastąpi pierwsze, w którym dojdzie do wyczerpania się Punktów na Koncie albo w którym zostanie zrealizowana Wysyłka. W przypadku wyczerpania się Punktów na Koncie Usługobiorcy, Digital Virgo może zlikwidować Konto, o czym powiadomi Usługobiorcę w odrębnej wiadomości e-mail.
  12. W przypadku blokady lub zamknięcia przez Digital Virgo Konta w Serwisie, jak również zawieszenia świadczenia usług w ramach Serwisu z tytułu wystąpienia okoliczności określonych w ust. 1 powyżej, Digital Virgo zastrzega sobie prawo zatrzymania Punktów znajdujących się na Koncie Usługobiorcy, w celu zabezpieczenia kwot ewentualnych odszkodowań, kar, grzywien lub innych kosztów, jakie mogą być zasądzone lub nałożone na Digital Virgo z tytułu wystąpienia tychże okoliczności. Kwota odpowiadająca zatrzymanym Punktom (zgodnie z przelicznikiem, o którym mowa w § 6 ust. 4 Regulaminu), zostanie wypłacona Usługobiorcy niezwłocznie po wyjaśnieniu sprawy i/lub usunięciu naruszeń.
  13. W przypadku blokady lub zamknięcia przez Digital Virgo Konta w Serwisie z tytułu wystąpienia okoliczności określonych w ust. 1 powyżej, Digital Virgo zastrzega sobie prawo do usunięcia treści Wiadomości danego Usługobiorcy, z wyjątkiem tych które związane są z przyczyną blokady lub zamknięcia Konta.
  14. W zakresie dopuszczalnym przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa, Digital Virgo nie ponosi odpowiedzialności za szkody Usługobiorcy powstałe w związku lub w wyniku blokady lub zamknięcia przez Digital Virgo Konta Usługobiorcy w Serwisie czy w związku lub w wyniku zawieszenia świadczenia usług w ramach Serwisu z tytułu wystąpienia okoliczności określonych w niniejszym paragrafie.

§ 9

Przerwy w działaniu Serwisu

  1. Digital Virgo ma prawo do przerw w udostępnianiu Serwisu Justsend w przypadku:
  2. okresów braku transmisji, nieprawidłowej transmisji, opóźnień lub przerw w świadczeniu usług niezależnych od Digital Virgo, w szczególności z powodów siły wyższej, przyczyn związanych bezpośrednio z uprawnieniami lub działaniami faktycznymi Dostawców, Operatorów oraz innych przyczyn, uniemożliwiających prawidłowe funkcjonowanie Serwisu;
  3. awarii;
  4. przerw technicznych (np.: konserwacja sprzętu, aktualizacja oprogramowania, rozbudowa Serwisu);
  5. sytuacji szczególnie zagrażających bezpieczeństwu lub stabilności Serwisu Justsend.

W przypadku, gdy przerwy w dostępie do Serwisu będą możliwe do przewidzenia, Digital Virgo powiadomi Usługobiorcę.

  1. Digital Virgo nie ponosi odpowiedzialności za brak dostępności Serwisu Justsend w przypadkach wskazanych w ust. 1 powyżej.
  2. W zakresie dopuszczalnym przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa, Digital Virgo nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody poniesione przez Usługobiorcę Serwisu w wyniku utraty danych lub opóźnienia w otrzymaniu lub przesłaniu informacji spowodowanych brakiem transmisji, nieprawidłową transmisją, opóźnieniami lub przerwami w świadczeniu usług niezależnymi od Digital Virgo, w szczególności z powodów o charakterze siły wyższej: wybuch wojny, huragan, pożar, powódź, trzęsienie ziemi, strajk, awarie sieci Internet lub jej części, sieci energetycznej, jak też przyczyn związanych bezpośrednio z uprawnieniami lub działaniami faktycznymi Operatorów, Dostawców oraz innych przyczyn uniemożliwiających prawidłowe funkcjonowanie Serwisu.

§ 10

Rezygnacja z Serwisu

  1. Usługobiorca może zrezygnować z korzystania z Serwisu a tym samym rozwiązać Umowę ze skutkiem natychmiastowym, z zastrzeżeniem kolejnego zdania niniejszego ustępu. W przypadku złożenia zlecenia realizacji Wysyłki (najpóźniej) w dniu rezygnacji z Serwisu, rezygnacja z Serwisu staje się skuteczna z końcem dnia, w którym zrealizowano ostatnią Wysyłkę zleconą przez Usługobiorcę. Rezygnacja wymaga oświadczenia złożonego w drodze elektronicznej (e-mail z potwierdzeniem odbioru, wysłany na adres pomoc@justsend.pl adresu e-mail podanego w formularzu rejestracyjnym.) zawierającego dane umożliwiające identyfikację składającego jako Usługobiorcy Serwisu Justsend (skan podpisanego oświadczenia lub oświadczenie w formie elektronicznej podpisane kwalifikowanym popisem elektronicznym lub Profilem zaufanym). Usługobiorca niniejszym przyjmuje do wiadomości, iż w przypadku rezygnacji z korzystania z Serwisu, blokada dostępu do Serwisu nastąpi w pierwszy Dniu roboczym po przesłaniu notyfikacji, o której mowa w zdaniu poprzednim. W przypadku rezygnacji Usługobiorcy przysługuje zwrot równowartości niewykorzystanych Punktów znajdujących się na jego Koncie, zgodnie z przelicznikiem, o którym mowa w § 6 ust. 4 Regulaminu. Zwrot nie przysługuje za niewykorzystanie Punty z darmowego pakietu, o którym mowa w § 6 ust. 2 Regulaminu. Usługobiorca może zażądać zwrotu równowartości niewykorzystanych Punktów w terminie do 90 dni od dnia rezygnacji z Serwisu dokonanej zgodnie z postanowieniami niniejszego ustępu. W celu otrzymania przedmiotowego zwrotu Usługobiorca powinien przekazać Digital Virgo w formie elektronicznej (wiadomość e-mail wysłana z adresu poczty elektronicznej Usługobiorcy podanego w formularzu rejestracyjnym) numer rachunku bankowego na który ma zostać dokonany zwrot. Zwrot następuje na rachunek bankowy wskazany przez Usługobiorcę w terminie 30 dni od dnia przekazania Digital Virgo numeru rachunku bankowego. W przypadku gdy Usługobiorca nie zażąda zwrotu w terminie oraz zgodnie z warunkami określonymi w niniejszym ustępie to z upływem ww. okresu 90 dni spowoduje to przepadek Punktów znajdujących się na Koncie Usługobiorcy.
  2. Digital Virgo zastrzega sobie prawo do natychmiastowego zakończenia funkcjonowania Serwisu w przypadku zaistnienia zdarzeń od niego niezależnych, w szczególności o charakterze siły wyższej bądź związanych z czynnościami prawnymi lub faktycznymi Operatorów, Dostawców, jak również w wyniku decyzji uprawionych organów, o czym poinformuje Usługobiorców. Ponadto, Digital Virgo zastrzega sobie prawo zakończenia funkcjonowania Serwisu z zastrzeżeniem 7-dniowej notyfikacji dokonanej w formie pisemnej, na adres podany przez Usługobiorcę w formularzu rejestracyjnym lub w formie elektronicznej (wiadomość e-mail wysłana na adres poczty elektronicznej Usługobiorcy podany w formularzu rejestracyjnym). W przypadkach, o których mowa w niniejszym ustępie Usługobiorcy przysługuje zwrot równowartości niewykorzystanych Punktów znajdujących się na Koncie Usługobiorcy, zgodnie z przelicznikiem, o którym mowa w § 6 ust. 4 Regulaminu. Zwrot nie przysługuje za niewykorzystanie Punty z darmowego pakietu, o którym mowa w § 6 ust. 2 Regulaminu. Usługobiorca może zażądać zwrotu równowartości niewykorzystanych Punktów w terminie do 90 dni od dnia zakończenia funkcjonowania Serwisu. W celu otrzymania przedmiotowego zwrotu Usługobiorca powinien przekazać Digital Virgo w formie elektronicznej (wiadomość e-mail wysłana z adres poczty elektronicznej Usługobiorcy podany w formularzu rejestracyjnym) numer rachunku bankowego, na który ma zostać dokonany zwrot. Zwrot następuje na rachunek bankowy wskazany przez Usługobiorcę w terminie 30 dni od dnia przekazania Digital Virgo numeru rachunku bankowego. W przypadku gdy Usługobiorca nie zażąda zwrotu pieniędzy w terminie oraz zgodnie z warunkami określonymi w niniejszym ustępie to z upływ ww. okresu 90 dni spowoduje to przepadek Punktów znajdujących się na Koncie Usługobiorcy.
  3. Digital Virgo zastrzega, iż rachunek bankowy wskazany do dokonania zwrotu, o którym mowa w ust. 1 i 2 powyżej musi być rachunkiem bankowym figurującym w wykazie podatników VAT prowadzonym przez Szefa Krajowej Administracji Skarbowej, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. W przypadku, gdy numer rachunku bankowego Usługobiorcy wskazany do dokonania zwrotu, o którym mowa w ust. 1 i 2 powyżej nie figuruje w wykazie, o którym mowa w zdaniu poprzednim, Digital Virgo uprawiona jest do wstrzymania się z dokonaniem zwrotu do czasu przekazania Digital Virgo numeru innego rachunku bankowego Usługobiorcy zawartego w tymże wykazie.  
  4. Digital Virgo nie odpowiada za brak dokonania zwrotu, o którym mowa w ust. 1 i 2 powyżej z przyczyn nieleżących po stronie Digital Virgo, w szczególności w przypadku przekazania błędnego numeru rachunku bankowego.
  5. W przypadkach przewidzianych w Regulaminie Digital Virgo może zamknąć lub zlikwidować Konto Usługobiorcy w Serwisie, przy czym takie zamknięcie lub likwidacja jest różnoznaczne z rozwiązaniem Umowy.

ZWALCZANIE NADUŻYĆ

§ 11

W związku z realizacją obowiązków wynikających z Ustawy o zwalczaniu nadużyć Digital Virgo niniejszym oświadcza, iż podejmuje proporcjonalne oraz uzasadnione środki mające na celu zapobieganie nadużyciom w komunikacji elektronicznej oraz ich zwalczanie zgodnie ww. Ustawą, w szczególności Generowania Sztucznego Ruchu, występowania przypadków Smishingu.

§ 12

  1. W przypadku gdy w dniu realizacji lub zlecania Wysyłki SMS jakakolwiek Wiadomość SMS z tejże Wysyłki SMS zawierać będzie treść zgodną z treścią Wzorca Wiadomości, Digital Virgo zobowiązana jest do zablokowania realizacji Wysyłki SMS.
  2. Dodatkowo Digital Virgo zastrzega sobie możliwość zablokowania realizacji Wysyłki SMS, w której jakakolwiek Wiadomość SMS zawierać będzie treść wyczerpującą znamiona Smishingu inną niż treść Wzorca wiadomości.

§ 13

  1. Digital Virgo, oświadcza, że jest podmiotem wpisanym do Wykazu integratorów usług SMS.
  2. Wysyłka Wiadomości Podmiotu publicznego może być zlecona także przez Usługobiorcę zlecającego wysyłkę w imieniu i na rzecz Podmiotu Publicznego wyłącznie po uprzednim przesłaniu na adres e-mail: pomoc@justsend.pl z adresu e-maila podanego w formularzu rejestracyjnym dokumentu/-ów z którego/-ych wynika umocowanie do działania w imieniu i na rzecz danego Podmiotu Publicznego (np.: kopia stosownego pełnomocnictwa szczególnego, kopia umowy z Pomiotem Publicznym, z której wynika takie uprawnienie, oświadczenia Usługobiorcy oraz Podmiotu Publicznego potwierdzającego uprawnienie Usługobiorcy do wysyłania Wiadomości w imieniu i na rzecz tego Podmiotu Publicznego). W przypadku wygaśnięcia prawa Usługobiorcy do zlecania Wysyłki Wiadomości w imieniu i na zlecenie Podmiotu Publicznego, Usługobiorca zobowiązany jest, niezwłocznie, jednakże w terminie nie dłuższym niż 1 Dzień roboczy, poinformować o tym Digital Virgo drogą elektroniczna na adres e-mail: pomoc@justsend.pl.
  3. W przypadku gdy Podmiot Publiczny zastrzegł jako nadpis Wiadomości nazwę lub skrót lub wariant tej nazwy i tego skrótu w Wykazie nadpisów podmiotów publicznych, Serwis nie zezwoli na złożenie zlecenia realizacji Wysyłki, jeśli, na dzień zlecania Wysyłki jako nadpis w Wysyłce ma zostać użyta inna nazwa lub skrót niż nazwa lub skrót zastrzeżony dla tegoż Podmiotu Publicznego w Wykazie nadpisów podmiotów publicznych. 
  4. W przypadku gdy w Wysyłce jaką zamierza zrealizować Usługobiorca nie będący Podmiotem Publicznym lub Usługobiorca nie mający umocowania do zlecania Wysyłek w imieniu i na rzecz Podmiotu Publicznego jako nadpis zostanie użyta nazwa lub skrót wpisany na dzień zlecania Wysyłki Wiadomości do Wykazu nadpisów podmiotów publicznych, Serwis nie zezwoli na złożenie zlecenia realizacji takiej Wysyłki.

§ 14

Digital Virgo rejestrować będzie informacje o usługach, które nie zostały wykonane w przypadkach, o których mowa w § 12 oraz § 13 ust. 3 i 4 powyżej, w tym treść Wiadomości oraz przechowywać je przez okres 12 miesięcy od dnia, w którym Wysyłka miała zostać zrealizowana lub w przypadku powstania w tym zakresie sporu, przez okres niezbędny do jego rozstrzygnięć.

§ 15

Usługobiorca, przyjmuje do wiadomości, iż niezależnie od Digital Virgo Operatorzy lub Dostawcy w związku z realizacją obowiązków wynikających z Ustawy o zwalczaniu nadużyć również będą podejmować proporcjonalne oraz uzasadnione środki mające na celu zapobieganiu oraz zwalczaniu nadużyciom w komunikacji elektronicznej, w tym blokowanie Wysyłki w której jakakolwiek Wiadomość SMS zawierać będzie treść zgodną z treścią Wzorca Wiadomości czy Wysyłki Podmiotu Publicznego w której jako nadpis zostanie użyta inna nazwa lub skrót niż nazwa lub skrót zastrzeżony dla tegoż Podmiotu Publicznego w Wykazie nadpisów podmiotów publicznych czy skorzystanie z uprawnienia do zablokowania realizacji Wysyłki SMS, w której jakakolwiek Wiadomość SMS zawierać będzie treść wyczerpującą znamiona Smishingu inną niż treść Wzorca wiadomości. W przypadkach, o których mowa w niniejszym paragrafie opłata za każdą Wiadomość wysłaną z Serwisu pomniejsza liczbę Punktów dostępnych na Koncie Usługobiorcy.

§ 16

Digital Virgo nie ponosi odpowiedzialności za realizację obowiązków oraz uprawnień, o których mowa w § 12, § 13 oraz § 15 Regulaminu. Realizacja przedmiotowych obowiązków i uprawnień nie stanowi przypadku naruszenia Umowy.

ZGŁASZANIE PYTAŃ, PROBLEMÓW TECHNCZNYCH I REKLAMACJI

§ 17

Pytania i problemy techniczne
Pytania i problemy techniczne związane z Serwisem Usługobiorcy mogą zgłaszać za pomocą formularza dostępnego po zalogowaniu do Konta.

§ 18

Reklamacje

  1. Usługobiorca może złożyć reklamację związaną z funkcjonowaniem Serwisu w terminie 21 dni od dnia wystąpienia zdarzenia będącego podstawą złożenia reklamacji poprzez:
  2. wypełnienie formularza dostępnego po zalogowaniu do Konta lub
  3. wysłanie reklamacji na piśmie na adres: Digital Virgo Polska Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie 00-133, przy Al. Jana Pawła II 22 z dopiskiem "Justsend".
  4. Dla ułatwiania identyfikacji Usługobiorcy oraz zgłaszanych problemów reklamacja powinna zawierać: dane Usługobiorcy umożliwiające kontakt z nim oraz jego identyfikację jako Usługobiorcę Serwisu Justsend (takie jak imię i nazwisko lub pełną nazwę, numer telefonu czy adres e-mail) opis problemu w tym, o ile jest to możliwe datę wystawienia problemu lub wskazanie zarzutów i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji.
  5. Digital Virgo rozpatruje reklamację w terminie 30 dni od dnia jej otrzymania.

DANE OSOBOWE

§ 19

Powierzenie przetwarzania danych osobowych

  1. Niniejszy § 19 Regulaminu stanowi Umowę powierzenia przetwarzania danych osobowych pomiędzy Partnerem a Digital Virgo.
  2. Usługobiorca niniejszym powierza Digital Virgo przetwarzanie danych osobowych określonych w ust. 4 poniżej zakresie i celu określonym w niniejszym paragrafie.
  3. Usługobiorca niniejszym oświadcza i zapewnia, iż w odniesieniu do powierzonych do przetwarzania danych osobowych, określonych w ust. 4 poniżej:
  4. spełnił warunki legalności przetwarzania danych osobowych, określone w RODO oraz odpowiednich aktach prawa krajowego o ochronie danych osobowych;
  5. jest odpowiednio administratorem danych osobowych, określonych w ust. 4 poniżej lub podmiotem, który na podstawie stosownej zgody przetwarza te dane osobowe w imieniu administratora.
  6. Dane osobowe powierzone Digital Virgo do przetwarzania to wszelkie dane niezbędne do realizacji usług będących przedmiotem Umowy, do obsługi reklamacji, zapytań, pism otrzymywanych od Użytkowników Końcowych, Operatorów lub organów państwowych (właściwego organu nadzorczego organów zajmujących się ochroną konsumentów policji, prokuratury, itp.), a także do wykrywania oraz zapobiegania nadużyciom związanych z usługami wykorzystującymi sieci Operatorów. Są to: numer telefonu Użytkownika Końcowego (numer MSISDN), dane zawarte w treściach wysłanych Wiadomości SMS, w przypadku reklamacji, zapytań, pism: imię nazwisko, numer telefonu, adres e-mail, dane kontaktowe i inne dane podane w reklamacji, zapytaniu, piśmie.
  7. Przetwarzanie powierzonych danych osobowych dotyczyć będzie następujących kategorii osób: Użytkownicy Końcowi, osoby zgłaszający reklamacje związane z Wysyłkami.
  8. Powierzane dane osobowe stanowią dane zwykłe w rozumieniu Art. 6 RODO. Powierzone dane osobowe nie stanowią szczególnych kategorii danych osobowych w rozumieniu Art. 9 RODO ani danych osobowych, o których mowa w Art. 10 RODO.
  9. Dane osobowe powierzone Digital Virgo do przetwarzania przez Usługobiorcę będą przetwarzane wyłączenie w celu należytej realizacji usług będących przedmiotem Regulaminu (Umowy), obsługi reklamacji, zapytań, pism otrzymywanych od Użytkowników Końcowych, Operatorów lub organów państwowych (w tym w celu samodzielnego udzielania odpowiedzi lub przekazywania tych odpowiedzi osobom/podmiotom kierującym reklamacje, zapytania, pisma), skutecznego wykrywania oraz zapobiegania nadużyciom związanych z usługami/serwisami wykorzystującymi sieci Operatorów (zarówno samodzielnie jak i we współpracy z Usługobiorcą czy Operatorami).
  10. Dane osobowe przetwarzane będą przez okres niezbędny do realizacji Umowy, rozpatrywania reklamacji lub inny okres wynikający z powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
  11. Digital Virgo będzie przetwarzał dane osobowe w formie papierowej lub w formie elektronicznej, przy wykorzystaniu systemów informatycznych.
  12. Digital Virgo oświadcza i zapewnia, że posiada wiedzę i zasoby oraz wdrożył odpowiednie środki techniczne i organizacyjne, by przetwarzanie spełniało wymogi RODO i chroniło prawa osób, których dane osobowe będzie przetwarzał.
  13. Digital Virgo będzie przetwarzać powierzone dane osobowe zgodnie z postanowieniami niniejszego paragrafu, a także, w zakresie obowiązującym, zgodnie z RODO lub zgodnie z innymi przepisami prawa powszechnie obowiązującego, wyłącznie na udokumentowane polecenie Usługobiorcy, przy czym za takie udokumentowanie polecenie uważa się usługi zlecone do realizacji na podstawie Regulaminu (Umowy) a także polecanie przekazywane drogą elektroniczną.
  14. Digital Virgo zapewni bezpieczeństwo przetwarzania powierzonych danych osobowych zgodnie z art. 32 Rozporządzenia, uwzględniając stan wiedzy technicznej, koszt wdrażania oraz charakter, zakres, kontekst i cele przetwarzania oraz ryzyko naruszenia praw lub wolności osób fizycznych.
  15. W miarę ekonomicznych i technicznych możliwości Digital Virgo będzie pomagać Usługobiorcy poprzez odpowiednie środki techniczne i organizacyjne, wywiązać się z obowiązku odpowiadania na żądania osoby, której dane osobowe dotyczą, w zakresie wykonywania jej praw określonych w Rozdziale III RODO.
  16. Digital Virgo, uwzględniając charakter przetwarzania oraz dostępne mu informacje (z zastrzeżeniem informacji poufnych lub informacji, których udostępnienie byłoby sprzeczne z prawem), będzie pomagać Usługobiorcy wywiązać się z obowiązków określonych w art. 32–36 RODO.
  17. Digital Virgo udostępniać będzie Usługobiorcy posiadane informacje niezbędne do wykazania spełnienia obowiązków określonych w RODO.
  18. Digital Virgo niezwłocznie po stwierdzeniu naruszenia ochrony danych osobowych (w rozumieniu przepisów RODO), nie później jednak niż w terminie 48 godzin od stwierdzenia takiego naruszenia, poinformuj o tym Usługobiorcę. Informacja przekazana Usługobiorcy powinna zawierać co najmniej informacje określone w art. 33 ust. 3 RODO. Jeżeli w zakresie, w jakim informacji nie da się udzielić w tym samym czasie, Digital Virgo zobowiązany jest do ich udzielania sukcesywnie bez zbędnej zwłoki.
  19. Digital Virgo umożliwi Usługobiorcy i lub audytorowi upoważnionemu przez Usługobiorcę przeprowadzanie audytów i przyczynia się do nich. Usługobiorca zobowiązany jest poinformować Digital Virgo o zamiarze przeprowadzeniu audytu co najmniej na 7 Dni roboczych przed rozpoczęciem audytu. Usługobiorca uprawniony jest do przeprowadzenia jednego audytu w roku kalendarzowym, chyba że audyt jest niezbędny do wyjaśnienia stwierdzonego naruszenia ochrony danych osobowych lub Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub inny organ ochrony danych osobowych nałożył na Usługobiorcę obowiązek przeprowadzenia audytu. Audyt będzie prowadzony w trakcie dni roboczych, w godzinach pracy Digital Virgo (tj. w godzinach 8.00-16.00) i w taki sposób by nie wpływało to negatywnie na możliwość wykonywania działalności gospodarczej przez Digital Virgo. Audyt nie może naruszać praw innych podmiotów, które współpracują z Digital Virgo, w tym w szczególności bezpieczeństwa, integralności czy poufności danych innych podmiotów czy tajemnic prawnie chronionych. Usługobiorca zobowiązuje się zapewnić by osoby, które będą realizować audyt były zobowiązane do zachowania w poufności informacji uzyskanych w związku z realizacją audytu, z zastrzeżeniem obowiązujących przepisów prawa. Audyt będzie przeprowadzony na koszt Usługobiorcy.
  20. Digital Virgo zapewni by osoby działające z upoważnienia Digital Virgo, które mają dostęp do danych osobowych zobowiązały się do zachowania przetwarzanych danych osobowych w tajemnicy.
  21. Jeżeli Digital Virgo poweźmie wątpliwości, co do zgodności z RODO lub innymi regulacjami w zakresie ochrony danych osobowych wydanych przez Usługobiorcę poleceń, o których mowa w ust. 11, poinformuje Usługobiorcę bez zbędnej zwłoki o stwierdzonej wątpliwości.
  22. Usługobiorca będzie współdziałać z Digital Virgo w wykonaniu obowiązków określonych w niniejszym paragrafie, udzielać Digital Virgo wyjaśnień w razie wątpliwości, co do poleceń wydanych przez Usługobiorcę, o których mowa w ust. 11 powyżej, jak też wywiązywać się ze swoich obowiązków wynikających z RODO lub z innych przepisów prawa powszechnie obowiązującego.
  23. Usługobiorca niniejszym wyraża zgodę na dalsze powierzenie przez Digital Virgo przetwarzania danych osobowych podmiotom zapewniającym Digital Virgo utrzymanie usług, lub współpracującymi z Digital Virgo w związku ze świadczeniem usługi w Serwisie, w tym: podmiotom zapewniającym usługi poczty elektronicznej, usług w chmurze, dostawcom technicznym lub podmiotom zapewniającym obsługę reklamacji.
  24. Za podmiot, o którym mowa w ust. 21 powyżej nie uważa się osób fizycznych, w tym także tzw. samozatrudnionych (tj. osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą w oparciu o wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej) współpracujących z Digital Virgo na podstawie dowolnej umowy cywilnoprawnej. Digital Virgo zapewnia, że osoby te współpracują z Digital Virgo w oparciu o środki oraz rozwiązania organizacyjne i technicznie zapewnione przez Digital Virgo (m.in. systemy informatyczne, sprzęt komputerowy) oraz że w ramach współpracy wykonują czynności osobiście. Osoby te zostały przeszkolone z zakresu zasad ochrony danych osobowych wynikających z odpowiednich przepisów prawa a także z wewnętrznych standardów oraz polityk dotyczących ochrony danych osobowych stosownych w Digital Virgo oraz zobowiązane są do zachowania w tajemnicy danych osobowych, do których dostęp uzyskają podczas lub w związku ze współpracą z Digital Virgo jak również informacji o sposobach ich zabezpieczenia. Warunkiem dopuszczającym przetwarzanie danych osobowych przez te osoby jest upoważnienie nadane przez Digital Virgo tym osobom.
  25. Usługobiorca przyjmuje do wiadomości, iż w ramach realizacji usług Digital Virgo współpracuje także z Operatorami, którzy w stosunku do danych osobowych w postaci numerów MSISDN (numerów telefonów) pozostają samodzielnymi administratorami.
  26. Przekazanie powierzonych danych osobowych do państwa trzeciego może nastąpić wyłącznie na pisemne polecenie Usługobiorcy, chyba że obowiązek taki nakładana Digital Virgo prawo Unii Europejskiej lub prawo państwa członkowskiego, któremu podlega Digital Virgo. 
  27. Po rozwiązaniu niniejszej Umowy Digital Virgo usunie lub zanonimizuje dane osobowe powierzone do przetwarzania oraz usunie ich kopie chyba, że powszechnie obowiązujące przepisy prawa nakazują Usługobiorcy dalsze przechowywanie wszystkich albo części danych osobowych (w tym dla celów rozliczeń podatkowych lub jeżeli ze względów technicznych usunięcie danych osobowych lub ich kopii nie jest możliwe, to wtedy Digital Virgo usunie dane osobowe/ich kopie najszybciej jak to będzie możliwe, przy czym w takim przypadku Digital Virgo zapewni poufność danych osobowych i nie będzie ich dłużej przetwarzać w sposób aktywny.
  28. Kontakt w sprawach związanych z przetwarzaniem powierzonych danych osobowych: po stronie Usługobiorcy to adres-mail podany przy Rejestracji a po stronie Digital Virgo e-mail: pomoc@justsend.pl lub formularz dostępny po zalogowaniu w Serwisie.

KLAUZULA COMPLIANCE

§ 20

Strony zobowiązują się zakazać wszelkich praktyk, w jakiejkolwiek formie, które mogłyby zostać uznane za przestępstwo korupcji i/lub płatnej protekcji w rozumieniu obowiązujących przepisów antykorupcyjnych w miejscu wykonywania niniejszej Umowy. Każda ze Stron gwarantuje, że ani ona, ani żaden z jej członków zarządu, dyrektorów lub kadry kierowniczej nie jest objęty krajowymi lub międzynarodowymi sankcjami handlowymi ani embargiem ("Sankcje"). W przypadku, gdy którakolwiek ze Stron dowie się, że wykonanie jakiegokolwiek zobowiązania wynikającego z niniejszej Umowy jest lub może być sprzeczne z przepisami antykorupcyjnymi lub zabronione przez jakiekolwiek Sankcje, taka Strona będzie uprawniona do natychmiastowego zawieszenia i/lub rozwiązania Umowy z powodu jej naruszenia.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§ 21

  1. Digital Virgo oświadcza, że posiada status dużego przedsiębiorcy w rozumieniu z ustawy z dnia 8 marca 2013 roku o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych.
  2. Digital Virgo ma prawo wprowadzać zmiany w Regulaminie w następujących przypadkach:
  3. zmiana cech lub funkcji Serwisu lub wprowadzenie nowych czy dodatkowych cech lub funkcji związanych z rozwojem funkcjonalności Serwisu, postępem technicznym lub technologicznym lub mających na celu usprawnienie działania Serwisu czy zapewnienie bezpiecznego korzystania z Serwisu czy uniemożliwienie korzystania z Serwisu w sposób sprzeczny z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, niniejszym Regulaminem lub dobrymi obyczajami;
  4. zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa mająca wpływa na Serwis lub treść Regulaminu;
  5. wykonanie obowiązku wynikającego z prawomocnego orzeczenia sądu, decyzji, interpretacji czy wytycznych uprawnionego organu administracji.
  6. Zmiana Regulaminu wchodzi w życie w terminie 14 dni od dnia ogłoszenia nowego brzmienia Regulaminu na Stronie Serwisu. Usługobiorcy będą informowani o zmianach Regulaminu w drodze wiadomości e-mail wysłanej na adres e-mail podany przez Usługobiorcę w formularzu rejestracyjnym z minimum 7-dniowym wyprzedzeniem. W przypadku braku zgody na nowe brzmienie Regulaminu Usługobiorca powinien niezwłocznie zrezygnować z korzystania z Serwisu i rozwiązać Umowę, przy czym oświadczenie o rozwiązaniu Umowy (skan podpisanego oświadczenia lub oświadczenie w formie elektronicznej podpisane kwalifikowanym popisem elektronicznym lub Profilem zaufanym) powinno zostać przesłane na adres e-mail: pomoc@justsend.pl z adresu e-mail podanego w formularzu rejestracyjnym.
  7. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem znajdują zastosowanie odpowiednie przepisy powszechnie obowiązującego prawa polskiego.
  8. Wszelkie spory, których Digital Virgo oraz Usługobiorcy nie uda się załatwić w drodze negocjacji, będą rozstrzygane przez sąd właściwy dla siedziby Digital Virgo.